Mengapa Mama Pergi Di Saat Ku masih Memerlukanmu....

Salam Takziah....

Assalamualaikum w.b.t.

Tanggal 7.3.2010 menjadi tarikh yang bersejarah buat diriku.... Mama tersayang meninggalkan aku buat selamanya... Mama yang telah banyak berkorban semenjak ayah tiada..Mama jugalah tempatku bergantung harapan dan semangat...Mama jugalah tempat untuk aku mengadu masalah..Mamalah tempat untuk aku bercerita...Mama telah menjadi seorang ibu mithali, sahabat yang berkongsi segala suka dan duka...

Mama pendengar setia...Mama xpernah merungut bila aku bercerita tentang semua..Walaupun kadang kala cerita itu langsung tidak berkait dengannya...Terima kasih mama!!

Semenjak ayah tiada, Mama lah tempat kami bergantung...Mama bertungkus lumus berusaha mencari rezeki unutk menyara kami dua beranak... Mama cukup tabah... Mama cukup kuat... Semangat dan ketabahan mama menjadi contoh buat kami...Terima kasih mama!!

Mama xpernah rasa letih menyara kami...Walaupun aku telah berkahwin, mama xpernah berhenti untuk menjaga aku...Masak, pakai, semua mama yang uruskan... mama banyak mengajar aku hal rumahtangga...mama xpernah lupakan aku..lupakan adik..lupakan farah, lupakan abg...xpernah sesekali... Kuatnya mama menjaga kami...Terima kasih mama!!

Sunyi rasa rumah bila mama tiada... Tiada lagi tangan lembut yang menggosok aku, tiada lagi tangan yang membelai rambut aku, tiada lagi pipi untuk ku cium, tiada lagi tangan untuk ku kucup setiap pagi sebelum ke pejabat, tiada lagi bau mama yang wangi, tiada lagi tubuh insan yang selalu ku peluk...tiada lagi suara lembut memanggil nama aku... semua telah tiada...Tiada...!!!!!!

Mama, along tersangat merindukan mama... !! tersangat2!!! Aku redha...

Mama, along di sini hanya mampu untuk berdoa demi kesejahteraan mama di sana.. Semoga mama bahagia di sana..Begitu juga ayah... Terima kasih kerana menjadi ibu dan bapa yang baik untukku... Kalian tiada pengganti.. Tiada yang lain selayak kalian untuk menjadi ibu bapa ku... Kalianlah ibu bapa yang sempurna buatku...

Mama, along amat merindui mama...Semoga mama dan ayah bahagia di sana... Mama, ampunkan segala dosa along, ayah ampunkan segala dosa along...

Mama, moga kita dapat berjumpa lagi di lain alam...Mama..

Al-Fatihah......

2 comments:

Unknown said...

Salam fidah, pnut ni....salam takziah ya, maaf pnut baru tau yg mak fidah dh xde...sabar, tabah dan kuatkan semangat ya...semoga roh mak fidah dicucuri rahmat..al-fatihah

Feeda said...

Maaf pnut..baru baca comment.. terima ksh..