Kisah Mama 2..

Samb..

Jam 1 pagi aku pergi semula kat mama. Rupanya mama nak kena tahan wad. nasib baik aku sampai kat situ elok2 jer.. Aku ikut nurse bw mama naik ke atas wad.. waktu itu kira2 jam 2 pagi.

" mama, along tak dapat teman mama malam ni.. Xpe mama, sekarang dah pulul 2, esok pagi2 along mai dengan adik k", jelasku.

"Mama tahan tau...Bye mama, along sayang mama..esok kita jumpa k..."

Sayu ku tinggalkan mama sendirian kat situ.. Maafkan along ye mama...


Sabtu, 27 Feb 2010 & Ahad, 28 Feb 2010

Keadaan mama masih lagi seperti itu.. Masih lagi muntah2.. Aku kirimkan sms kepada semua, maklumkan mama masuk wad.. Semua datang melawat.. Tok aku pun datang.. Sedara sebelah baling semua datang..

Mama bertanyakan tentang farah.. Aku tahu sayang mama pada farah melebihi sayangnya pada kami anak2 dia... Mujur anak ku tak banyak ragam... Ku bawa jugak farah masuk ke dalam wad.. Kebiasaan aku, aku xtakan bw farah masuk wad... Tapi demi mama... farah nagis tengok mama. Sekecil2 farah pun tahu merasa... farah baru jer 1 tahun 8 bulan.. bila dia tengok nurse datang cucuk, masukkan ubat, dia nangis.. kata sakitt.... sebelum balik ku tak lupa untuk cium mama.. Ku dukung farah, bagi dia cium mama puas2... Farah pun cium mama xabis2...

Mama ada bertanyakan siapa yang akan mengasuh farah esok.. Kataku mak cik anum.. Jiranku.. Mama kata, farisya, budak yang mak cik anum mengasuh, takutkan farah... ku lihat, wajah susah hati mama..Aku pujuk mama, xpe..untuk sementara saja...mama angguk kepala perlahan..tanda setuju...

No comments: