Coretan Diari Mama

Assalamualaikum..

Aku masih lagi dalam cuti..aku ambil keputusan untuk bercuti selama 3 bulan...Biasalah bila dok rumah, banyak benda yang nak dibuat...tinggal rumah pulak 2 bulan..mujur abang banyak membantu..TERIMA KASIH YER ABANG...

Dalam sibuk aku mengemas barang di dalam bilik...aku terjumpa diari kecil...bila buka, rupa2nya diari mama...Diari tahun 2004...

Important Dates To Remember

August : 21.08.03 ABANG OPERATE
31.08.03 ABANG BALIK KE RUMAH

September : ABANG SAKIT TERUK

October : 10.10.03 ABANG MENINGGAL DUNIA.
TIADA KEBAHAGIAAN UNTUKKU LAGI.

Aku tergaman sebentar..air mata meluncur laju....ku selak helaian diari mama lagi..

8 Februari 2004
HARI RAYA HAJI. TAK PERGI KE MANA SEBAB ALONG DEMAM CAMPAK. INGAT KAT ABANG.

(Aku masih ingat lagi..waktu aku semester ke-2..cuti 2 minggu sebab demam campak...campak besar...terima kasih mama sebab jaga Along)

10 Februari 2004
KERJA. GENAP ABANG PERGI 4 BULAN.

(Mama tetap menghitung hari..masih terkenang pemergian ayah...along xtahu mama...)

14 Februari 2004
7 PAGI ADEK KURSUS DI K.BATAS. 6 PTG BALIK..DIA BAGI DIARI (THANKS)

(Mesti mama suka adek bagikan...)

15 Februari 2004
SAKIT PINGGANG. ADEK KENA CAMPAK.

(Adek pulak kena campak)

10 March 2004
TAK KERJA. ABANG PERGI 5 BULAN

15 March 2004
MALAM-MALAM SUSAH NAK TIDUR. TERINGAT KAT ABANG. SAKIT DALAM KEPALA.

(Sian mama..)

28 March 2004
PERGI KLINIK..AIR KENCING MASIH ADA DARAH LAGI. SAKIT PINGGANG TAK HILANG2 LAGI.

(Rupanya mama sakit dah lama..selepas ayah xda mama dah sakit...)

10 April 2004
ABANG PERGI 6 BULAN

10 May 2004
ABANG PERGI SUDAH 7 BULAN

10 June 2004
MENINGGAL 8 BULAN

10 October 2004
ABANG DAH PERGI SETAHUN. SEMAKIN JAUH.

(Mama...tak jemu2 mama ingat kat ayahkan...mama masih setia..ini coretan yang terakhir...ternyata mama sunyi waktu tuh..mama...saat ni pun along masih menghitung hari...macam mama jugak...sebulan...setahun...mama dan ayah tetap dalam hati dan jiwa along...sukar nak menerima hakikat, tapi along perlu kuat...kena ikhlas hati...tapi SIAPA YANG TAHU HATI INI....?)

Sekadar ingin berkongsi...Buat kalian semua..hargailah mak ayah kalian sebelum mereka pergi...
Al Fatihah buat Ayah n Mama dan juga kepada mereka2 yang telah meninggaklan kita terlebih dahulu.....