Kejujuran...Keikhlasan...

Assalmualaikum & Selamat pagi semua..

Korang tahu sapa yang paling femes sekarang nih??


Beliau adalah Pak cik Azman.. Apapun aku salute tul ngan Pak cik ni.. bkn apa, bagi aku dia seorang yang bertanggungjawab.. tak kira siapa pun, dia tegur if silap... Tak pe Pok Cik... jangan risau.. Pok cik dah jalankan tugas dengan berwibawa...Tahniah!!

Itulah, bagi aku ada 2 jenis orang yg sukar dikawal which is diluar kawalan kita iaitu, orang awam n orang atas... Kalau orang atas ni, even we have a tough reason pun, kalau dia xleh terima, janganlah korang mengharap dia faham... Boss is always right... And then orang awam... ramai manusia, ramailah perangai dia... tahan telinga lah jawabnya...

Apapun, yang penting bagi aku adalah KEJUJURAN DAN KEIKHLASAN... Kalau kita jujur, Insyaallah Allah akan bantu kita.. Kalau kita salah guna kuasa untuk kepentingan diri kita sendiri, masuk nerakalah jawabnya...

Aku ada satu situasi yang aku sendiri nak cerita pun agak malas... Aku tak tahu pandangan orang lain.. Apa yang ORANG LAIN cakap or fikirkan... apa yang boleh aku cakapkan kat sini adalah aku mengikut prosedur yang betul... Xde shotcut okeyyyy... (Sapa yang tahu, tahulah)

Aku berusaha untuk itu... Kalau tak dapat aku buat rayuan... Kalau xdapat jugak itu bukan rezeki namanya.. terima dengan hati yang terbuka... Kalau ada orang yang argue kenapa aku boleh dapat, aku pun xtahu mcmn aku leh dapat... Aku hanya mengikit prosedur yang betul... Yang penting adalah berdoa kepada Yang Esa... Mohon permudahkan segalanya.. Alhamdullillah... Tanpa disangka, ianya dapat... Sapa nak sangka, 3 tahun pohon, alih2 dapat.. Syukur sangat!!

Xpelah, pelan2 kayuh... Ingat, kalau kita Ikhlas, Allah pasti akan membalasnya...

No comments: