Shin Chan Yang Memang Best!

Assalamualaikum,

Korang pernah @ memang layan @ menyampah bila tengok citer shin chan?? Percaya atau tak aku ni salah sorang peminat cerita kartun itu...YES... aku tak malu nak mengaku..hihi... Layan beb citer nih... sebab dari sudut berbeza pada pandangan aku, cerita shin chan ni memang ada pengajarannya... Abaikan kelakuan buruk shin chan (gatai tersangat la bila tengok pompuan cantik), dan kita ambil yang baik sahaja ok... "Ada ke part yang baik dalam citer kartun ni???" YES...Memang ada...dia seorang budak yang ikhlas hatinya... jujur... dan pandai jaga adik... tapi, sampai bila dia nak jadi kecik macamni kan???

Cerita 1

Rumah pertama shin chan, roboh or meletop (tak tengok time nih)...so diorang kena pindah... part ni sedih giler... diorang terpaksa mencari rumah lain...susah ooo nak cari rumah yang sesuai. Sehinggalah mereka dapat rumah ala-ala rumah panjang gitu... nak kata flat tapi tak tinggi sangat. Mempunyai jiran yang pelbagai perangai. Sorang tuh nak jadi pelakon, menghadapi pelbagai cabaran. Dan akhirnya, didiorong oleh family shin chan ni...Maka dia pun berjaya dan ada keyakinan...Maklumlah cantik kan.... dan jiran yang kedua, seorang lelaki yang sedang belajar di sekolah menengah tinggi yang ada prob bila nak exam. Kena study bagai... macam2 jugak family shin chan tolong... Sehinggalah, shin chan pindah ke rumah baru... Sedih nak tinggalkan rumah nih... banyak pengalaman..Bukan main seronok lagi bila pindah rumah.

Cerita 2

Jangan tak tau, mama shin chan Misae ada kampung... Bila tengok diorang naik flight balik kampung memang best. Pergi bercuti bersama Atok n nenek skali...so sweettt...tapi terpaksa bawa bapa mentua yang asyik bergaduh jer dgn birasnya... At last, berbaik juga diorang... masa diorang nak balik, sedih giler..haha..layan...


Kalau aku ingat lagi citer pasal ni, aku akan update lagi...apa pun, enjoy!!!!


No comments: