Tempat Jatuh Lagi Dikenang.. Bagan Ajam..

Assalamualaikum,

Lama sangat aku tak menulis di sini.. Ada banyak sangat idea tapi masa tak mengizinkan. Kelmarin Ahad, hubby aku bawa kami bersiar makan angin..Jalan2 pergi Bagan Ajam.. Em.. Bagan Ajam... Tempat aku dibesarkan.. Dari sekolah tadika sehinggalah aku bersekolah menengah.. Tempat bermain... Tempat yang mempunyai seribu makna... Tempat aku mengenal dunia. Pantainya yang cantik... Pasirnya halus..gebu... Padanlah dengan namanya...Pantai Bersih... Tapi, kira2 tahun 1997 tak salah aku, semua tu dah xda.. Mereka telah menambun pantai bersih dengan selapang2nya.. Mungkin kerana hakisan. Bermula dari itulah tiada lagi pasir yang gebu dan halus itu.. Tapi pantai masih lagi ada.. Boleh lagi nak mandi, boleh lagi nak korek cari remis... Seronok sangat waktu tu.. tapi sekarang lagi berubah.. kalau aku cerita kat anak2 mesti diorang xpercaya.. Pantai dah xmacam dulu.... Dan sekarang mereka manambun lagi untuk projek nelayan... Jom layan pic nih.. Projek ni belum siap sepenuhnya lagi... Kalau dah siap nanti mesti lagi ramai orang...


Jeti untuk nelayan

Pandangan Pantai Bersih



 
Tak nak tengok cam

Menangis Papa tinggal dia

Seronok sakanlah budak ni




My Laling..

No comments: