Tanpa Disedari....

Salam semua..

Semalam dah masuk tahun hijrah baru.. Selamat Tahun Baru buat semua... Sekejap jer rasa... Aku pulak macam bermimpi.. kadang2 sampai terlupa yang aku nih tengah mengandung... hihi... tup2 nak masuk 7 bulan dah... waktu first pregnant dulu, time nih lah yg paling best sebab boleh rasa baby gerak.. sekarang nih, bukan tak best tp aku rasa macam tak percaya pun ada jugak.. tambah plak, bila ada tangan kecik lain dok pegang perut.. si farah sekarang banyak ragam... aku jugak tak sedar yang farah makin besar.. kadang2 aku terkejut dengan perkembangan dia.. Antara telatah dia sekarang..

  • Sekarang peringkat umo dia akan selalu bertanya... dan kita sbg parent perlulah menjawab segala pertanyaan si anak... "Mama, apa ni?", "mama, buat apa tu?"
  • Aku slalu suruh dia cakap ngan baby, tak pun pegang...bila baby tendang aku bgtau dia.. "Farah, baby tendang mama...meh la rasa.." Tiba2 dia mai kat aku n angkat kaki.. aku tanya la farah nak wat apa nih.. katanya.."nak tendang perut mama laa..." Aku kata "farah mana leh tendang perut mama... baby leh la..." farah..farah..
  • "Farah, mama nak pegi work, farah duduk umah mak anum yer.." dia jawab "Ok!"
  • Tidak kira masa..pagi buta..tengah malam...mickey..katun.mickey..katun...xde benda lain..
  • Slalu ckp kat aku, "Mama nih...lalu la.." sb aku slalu kacau dia..
  • Dia dah pandai mandi sendiri..sabun sendiri.. shampoo sendiri..senang la skit mama dia..
  • Yang paling xsuka.. dia slalu pakaikan pampers kat bebe dia.. abih pampers..
  • "Mama, keropok sedap...best...!"

Ada lagi perkataan2 da boom yang terkeluar dari mulut farah...akan bersambung di lain hari yer...

No comments: