9 Mei..

Selamat Hari Ibu buat ibu2 semua....!


Aku terkedu bila melihat iklan2 hari ibu di tv.. sebak bila mendengar lagu untuk ibu2 berkumandang dicorong radio...rasa mahu tukar chanel jer.. pilu untuk mendengar mereka2 yang bangga bila bercakap tentang ibu mereka...mama, saat ini along begitu merinduimu... Setiap tahun aku akan menyambut hari ibu bersama mama.. Aku suka cium pipi mama..Aku suka peluk mama kuat2..aku suka bau mama...


Buat kalian semua yang masih mempunyai ibu.. jangan malu2 untuk mengucapkan selamat hari ibu buat ibu2 kalian... jangan lupa untuk kucup dahi.. jangan segan untuk peluk... berilah mereka kebahagiaan di dunia.. Yang jauh jangan lupa untuk telefon... jangan lupa untuk beri duit, walaupun tak banyak...gembirakan hati mereka, selagi kalian masih sempat...


Selamat Hari Ibu..




Ayah Dan Ibu

Itulah permulaan kami

Dapatlah melihat bulan dan matahari

Ahai...


Yang dikurniakan dari Illahi

Ahai..

Ayah dan Ibulah

mesti dihormati


Ayah dan Ibu

Wali dan juga keramat

Pada mereka kita beri hormat

Ahai..

Bagilah tunjuk ajar dan nasihat

Supaya hidup

Supaya hidup kita akan selamat


Ayah Dan Ibu by Sudirman


No comments: